سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
مطالب اخیر وبگاه

شـهـیـد نـیـروی زمـیـنـی ارتـش

پروفایل شهید

birth_locate مـحـل تـولـد: البرز
birthday تـاریـخ تـولـد: 1331/09/20
age سـن: 31 سال
shahadat_locate مـزار: بهشت زهرا
اطلاعات کامل شهید پرینت مشخصات
نام
محمدرضا
نام خانوادگی
راغبی
نام پدر
کریم
سن هنگام شهادت
31 سال
تاریخ تولد
1331/09/20
تاریخ شهادت
1363/07/24
استان
البرز
شهر
کرج - منطقه دو
مزار
بهشت زهرا
وظیفه/کادر
کادر
سازمان
نزاجا
-
-
پرینت زندگینامه

زندگینامه شهید محمدرضا راغبی

زندگی نامه شهید
شهید محمدرضا راغبی سراب، فرزند کریم در تاریخ 02/09/1331 در شهرستان سراب در خانواده‌ای مذهبی متولد گردید. او دو ساله بود که به اتفاق خانواده‌اش به تهران آمد. پدرش در تهران به دستفروشی مشغول شد و از این طریق خرج فرزندان خویش را تأمین می‌نمود.
وی دارای یک خواهر و سه برادر بود و در سن 7 سالگی جهت کسب علم دانش وارد کانون فرهنگی آموزشی مدرسه شد و تحصیلات خود را تا دریافت دیپلم در رشته اقتصاد با موفقیت کامل سپری نمود. سپس وارد هوانیروز در تهران شد و به استخدام ارتش درآمد.
او بعد از چند سال کار و تلاش جدی، طبق سنت پیامبر (صلی الله علیه و آله) در سال 1355 ازدواج نمود که ثمره ازدواجش سه فرزند می‌باشد.
او از خلبانان بالگردهای ترابری 214 بود که پس از گذراندن دوره‌های آموزش نظامی، دروس زبان انگلیسی و فن پرواز به درجه ستوانیار سومی رسید و در پایگاه هوانیروز مسجد سلیمان به انجام وظیفه مشغول شد.
پرونده خدمت نظامی خلبان راغبی سرشار از مأموریت ‌های جنگی و مردم ‌یاری می‌باشد. او خلبانی ایثارگر بود که پس از انقلاب و به ‌خصوص در چهار سال از جنگ نهایت تلاش و جانفشانی را از خود نشان داد. پروازهای متعدد در ارتفاعات غیر مترقبه و کمک به مصدومین سیل و زلزله، نیرو و مهمات و آذوقه ‌رسانی به رزمندگان در نقاط صعب‌ العبور جبهه‌های غرب و جنوب، نجات مجروحین و مصدومین سوانح هوایی و ایفای نقش در سمت بالگرد تیم نجات تیم‌های عملیاتی هوانیروز گوشه‌هایی از فعالیت‌ این تیزپرواز فداکار هوانیروز می‌باشد.
آخرین مأموریت و پرواز او در تاریخ 24/07/1363 در جبهه غرب می‌‌باشد که یک فروند بالگرد 214 به خلبانی محمدرضا راغبی و کمک‌ خلبانی پرویز خلیلیان تیلمی و درجه ‌دار فنی ذبیح ‌الله دشتمیان جهت انجام مأموریت از ارومیه به سنندج پرواز می‌کند که در ده مایلی سنندج بالگرد آنها دچار سانحه و نزدیک زمین متلاشی می‌شود. در آن سانحه هر دو خلبان و درجه ‌دار به شهادت می‌رسند. پیکر پاک و مطهر این عقاب تیزپرواز نیروی هوایی ارتش در بهشت زهرا در کنار دیگر همرزمانش به خاک سپرده شد.
روحش شاد و یادش گرامی باد.




نویسنده وحید مرادی در جمعه 99/11/3 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم